Horizon inspireert ondernemers tot digitale marketing

Horizon inspireert ondernemers tot digitale marketing in crisistijd

Wat is digitale marketing?
Wat is het verschil met online marketing?
Waarom zou ik juist in deze tijd gebruik moeten maken van digitale marketing?
Hoe zijn de trends op het gebied van digitale marketing veranderd door de corona crisis?

Horizon Flevoland is begin mei 2020 van start gegaan met een serie webinars genaamd 'Horizon inspireert ondernemers'. In deze serie zullen de onderwerpen strategie, structuur en cultuur in deelonderwerpen aan bod komen om de Flevolandse ondernemer te inspireren en handvatten te bieden op de weg naar groei en ontwikkeling.

De tweede webinar in de serie ‘Horizon inspireert ondernemers’ ging over het altijd veranderende onderwerp ‘digitale marketing’.

In crisistijd moet je wellicht jouw bedrijfsvoering aanpassen, waaronder de marketing.

Tijdens deze webinar gingen wij daarbij in op digitale marketing en beantwoordde de volgende vragen:

    • Welke mogelijkheden biedt digitale marketing in crisistijd?
    • Hoe blijft mijn bedrijf relevant d.m.v. social media?
    • Hoe zorg ik dat mijn online zichtbaarheid vergroot wordt?
    • Wat moet ik direct oppakken om leads binnen te halen?

De sprekers

Met Sandra Rossen en Wolter Tjeenk Willink bespraken we de noodzaak van social media en online zichtbaarheid in crisistijd. Tijdens de webinar deelden zij hun ervaringen en expertise op het gebied van digitale marketing delen.

Sandra Rossen
Sandra is ondernemer, dierenarts en eigenares van Dierenkliniek Almere-Stad (DAS). Sandra heeft haar bedrijfsvoering in de kliniek met veel succes gedigitaliseerd. Het werkproces is daardoor efficiënter geworden waardoor Sandra meer tijd heeft om kwaliteit te bieden aan haar klanten. Daarnaast is de dierenkliniek erg actief op social media, zoals Instagram, Facebook en Youtube, om klanten voor zich te winnen. Zowel het bieden van transparantie in de werkwijze van de kliniek als persoonlijke binding staan daarbij centraal. Tot slot spelen SEO en SEA een belangrijke rol in de online zichtbaarheid van de dierenkliniek. Sandra heeft in 2018 ook de publieksprijs van Flevolandse zakenvrouw gekregen.


 

Wolter Tjeenk Willink

Wolter is oprichter van digital marketingbureau Traffic Builders. Daarnaast is hij mede-oprichter van Traffic Builders People en bedenker van het door Traffic Builders ontwikkelde REAN-model & framework. Wolter heeft ruim 17 jaar ervaring en expertise op het gebied van digitale strategie, display, SEA, SEO, webanalytics en conversie-optimalisatie. Daarnaast is hij een veelgevraagd gastspreker, gastdocent bij diverse onderwijsinstanties en schrijft hij voor diverse blogs en vakbladen. Traffic Builders was ook genomineerde voor TOP-onderneming van Flevopenningen in 2018.

Terug