EetSmakelijk.nl biedt extra steun aan lokale horecaondernemers

EetSmakelijk.nl biedt extra steun aan lokale horecaondernemers

De Lelystadse maaltijdbezorgdienst EetSmakelijk.nl biedt horecaondernemers in Lelystad extra ondersteuning om de restaurants te helpen de gevolgen van de coronacrisis te overzien. Het gaat niet alleen om de aangesloten restaurants, maar ook restaurants in de regio die niet aangesloten zijn, zo laat eigenaar Michael Sluijmer weten.

“We zijn EetSmakelijk.nl gestart met het idee om lokale horecaondernemers te helpen. Dat is een verantwoordelijkheid die we altijd dragen. Als het goed gaat, maar zeker op de momenten waarop de nood het hoogst is. Vanzelfsprekend willen we er zijn voor alle aangesloten restaurants, maar ook voor alle restaurants die nog niet aangesloten zijn en hebben besloten om nu te willen bezorgen.”

“Allereerst zijn we, zolang het nodig is, 24 uur per dag beschikbaar voor alle Lelystadse horecaondernemers. Ze kunnen ons bellen als ze hulp nodig hebben met het gebruiken van ons dashboard, wanneer ze vragen hebben over de coronacrisis of wanneer we ze ergens anders mee kunnen helpen. Daarnaast hebben we onze aanmeldings- en aansluitprocedure versneld, waardoor restaurants die bezorging, al dan niet tijdelijk, willen aanbieden, binnen 24 uur aangesloten en actief zijn.”

Zondag meldde het bedrijf via haar eigen sociale media al dat ze zich nog niet genoodzaakt voelt de deuren te sluiten: “de nieuwe maatregelen van het RIVM focussen voornamelijk op het verzekeren van het zogeheten social distancing, waarbij men ten minste anderhalve meter afstand moet houden van elkaar. De bezorg- en afhaalbranche blijft door deze maatregelen, al dan niet tijdelijk, ongetroffen,” vult Michael Sluijmer aan.

Het bedrijf heeft wel besloten om een aantal maatregelen te treffen voor restaurants en bezorgers: “In goed overleg, hebben we ervoor gekozen om de maatregelen die we vrijdag aan restaurants aankondigden, te verscherpen. We staan het daarom niet meer toe dat bezorgers het eten fysiek afleveren. We willen echt dat de afstand tussen de twee partijen wordt bewaard. Bezorgers zetten het eten bij de deur, bellen aan en de klant pakt het op. Daarnaast accepteren we geen contante betalingen meer. Betalen kan alleen nog maar via een pinapparaat of digitaal. Alleen samen kunnen we ervoor zorgen dat we veilig blijven.”

Terug